2011-06-07 09:29Pressmeddelande

PayGround ny återförsäljare till BGC

null

BGC lanserar nu sin nya tjänst BGC eID Gateway för elektronisk identifiering. En tjänst med vilken företag och offentlig sektor på ett enkelt och säkert sätt med hjälp av e-legitimation kan identifiera sina kunder och andra användare på internet. Ny återförsäljare är PayGround.- En ökad användning av e-legitimation när man handlar eller utför andra tjänster över internet bidrar till att göra vardagen säkrare och enklare för alla. Samarbetet med PayGround blir nu en mycket vikt

- En ökad användning av e-legitimation när man handlar eller utför andra tjänster över internet bidrar till att göra vardagen säkrare och enklare för alla. Samarbetet med PayGround blir nu en mycket viktig del i arbetet med att öka användningen av identifiering och signering digitalt med hjälp av e-legitimation, säger Johan Hedman, Chef partnergruppen vid BGC.

PayGround, vars tjänst för säker validering och betalning via mobiltelefonen hjälper bolag och konsumenter att enkelt kunna ta betalt eller betala via sin mobil, blir nu ny återförsäljare av BGC eID Gateway.

- Hög säkerhet är grundläggande för allt vi gör och en ökad användning av e-legitimation är en viktig aspekt för att ytterligare öka den. BGCs position på marknaden i kombination med tjänsten BGC eID Gateway – som ger oss tillgång till samtliga e-id metoder – gör dem till en självklar samarbetspart för oss, säger Markus Andersson, VD för PayGround. Genom att koppla lösningen till den befintliga betalplattformen får våra kunder en betalningsmetod som ger både säkrare och mer information om vem kunden är.

BGC eID Gateway fungerar som ett nav i infrastrukturen mellan företaget eller offentlig sektor, och utfärdarna av e-legitimation. Tjänsten kompletterar PayGrounds betalningslösning genom att ta hand om administrationen och tekniken bakom identifiering med hjälp av e-legitimation.

Försäljningskanalen för BGC eID Gateway utgörs i huvudsak av partners och återförsäljare till BGC.

För mer information, vänligen kontakta:

Johan Hedman
BGC
Mobil: 0738106425
E-post: johan.hedman@bgc.se

Markus Andersson
PayGround
Mobil: 0733144089
E-post: markus.andersson@payground.se

Om BGC
Bankgirocentralen BGC AB är den ledande leverantören av betalningslösningar samt driftstjänster av e-id och e-faktura till banker i Sverige. Bankgirot är det enda girosystemet i Sverige som hanterar alla typer av betalningar oavsett bank. Varje dag förmedlar BGC bankgirotransaktioner till ett värde av 25-50 miljarder SEK. BGC ägs av SEB, Swedbank, Handelsbanken, Nordea, Danske Bank, SkandiaBanken, Ålandsbanken och Länsförsäkringar Bank.
För mer information, se www.bgc.se

Om PayGround
PayGround AB är en av de ledande bolagen inom mobila betalsystem -tjänster i Norden. PayGround ingår i Svea Ekonomi Group. Svea Ekonomi är ett av de största kreditmarknadsbolagen i Europa och grundades 1981.  PayGround tillhandahåller en tjänst för säker validering och betalning via mobiltelefonen som hjälper bolag och konsumenter att enkelt kunna ta betalt eller betala via sin mobil. För mer information, se www.payground.se

Bankgirot är Sveriges mest erfarna fintechbolag och ett europeiskt clearinghus som levererat marknadsledande finansiell infrastruktur till banker, betalningsinstitut och företag sedan 1959. Genom innovativa lösningar inom betalområdet förmedlar Bankgirot idag 5 miljoner transaktioner på nära 60 miljarder kronor dagligen. Bolaget har omkring 260 medarbetare och omfattar de finansiella infrastrukturerna Bankgirosystemet och Betalningar i realtid. Bolaget utvecklar och förvaltar tjänster som Swish, Autogiro samt elektronisk identifiering och signering.