2020-04-27 13:24Nyheter

Årsredovisning och Hållbarhetsrapport 2019

Bankgirots årsredovisning och hållbarhetsrapport för 2019 är nu publicerad. Läs mer om hur Bankgirot garanterar betalsverige – på ett hållbart sätt.

"När jag blickar tillbaka på 2019 så är jag mycket stolt. Bankgirot håller på att omformas från utförare till en agil professionell beställarorganisation. Detta samtidigt som volymerna blivit större och med stigande kund- och medarbetarnöjdhet. Bankgirot går framtiden till mötes starkare, säkrare och mer effektiva än någonsin. Tack alla kunder, leverantörer och medarbetare för att ni gjort det möjligt.", säger Jeanette Jäger, VD på Bankgirot.

Här hittar du den kombinerade års- och hållbarhetsredovisningen:

Bankgirot är ett svenskt clearinghus med 60 års erfarenhet av att leverera marknadsledande finansiell infrastruktur. Varje dag strömmar 7 miljoner transaktioner eller 73 miljarder kronor genom Bankgirots betalningssystem. Våra 160 medarbetare utvecklar Bankgirosystemet och Betalningar i realtid. Bankgirots system möjliggör bland annat Swish, Autogiro och e-faktura. Vi garanterar den svenska betalmarknaden med tillstånd från Finansinspektionen.

Mattias Dahllöf
Kommunikationsansvarig